Εκδόσεις Mamaya

C
Amagi

Εκδόσεις Mamaya

Το βιβλίο υπήρξε ένα από τα πρώτα θύματα της Κρίσης: οι νέες εκδόσεις και τα τιράζ, και φυσικά τα κέρδη, μειώθηκαν αισθητά πριν καν αυτή αρχίσει να μονοπωλεί τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων. Ο Αμάγκι ρώτησε παλιούς, ιστορικούς, βασικούς Έλληνες εκδότες, καθώς και κάποιους από τους νεότερους, αλλά και από τους πολύ νέους, για το πώς αποτιμούν την κατάσταση. Ταυτόχρονα, μας μιλούν για τις καινούριες τους εκδόσεις, προτείνοντάς μας πολλούς αξιανάγνωστους τίτλους. Το ερωτηματολόγιο ήταν κοινό για όλους. Τους ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον, καθώς φυσικά και για την όλη συνεισφορά τους στα Γράμματα.

 

Κ.Α.: Πότε ιδρύθηκε ο Οίκος σας; Ποια ήταν η φυσιογνωμία του, και πώς μεταβλήθηκε η ταυτότητά του μέσα στο χρόνο;

Χρήστος Κασκαβέλης: Σαν μεθαύριο πέρυσι. Happy birthday to us!

Κ.Α.: Πείτε μας δέκα τίτλους σας για τους οποίους είστε πραγματικά υπερήφανοι.

Χρήστος Κασκαβέλης: Είμαστε περήφανοι για όλους μας τους τίτλους, που προς το παρόν είναι γύρω στους δέκα, γιατί ξεκινήσαμε πριν από έναν χρόνο και τους θεωρούμε όλους τους θεμέλιους λίθους του εκδοτικού. Και γιατί είναι μόλις δέκα. J

Κ.Α.: Πόσα βιβλία εκδώσατε το 2000, το 2005 και το 2010; Πόσα θα έχετε εκδώσει φέτος, μέχρι το τέλος της χρονιάς;

Χρήστος Κασκαβέλης: Το 2015 εκδώσαμε 10 τίτλους,: 3 μυθιστορήματα (Έλληνες), 1 (ξενόγλωσσο μεταφρασμένο), 2 μικρές ιστορίες (Έλληνες), 4 παιδικά.

Κ.Α.: Πότε αντιληφθήκατε την Κρίση; Πώς σας επηρέασε ταμειακά και πόσο άλλαξε ή διαμόρφωσε το πρόγραμμά σας;

Χρήστος Κασκαβέλης: Ο εκδοτικός ξεκίνησε μέσα στην Κρίση, οπότε από την αρχή λειτουργήσαμε με δεδομένη την Κρίση.

Κ.Α.: Ποια είναι η γνώμη σας για την Ενιαία Τιμή Βιβλίου, και πόσο επηρεάζει η εκάστοτε κυβερνητική πολιτική τις πωλήσεις (ΦΠΑ, ΕΚΕΒΙ κ.ο.κ.);

Χρήστος Κασκαβέλης: η νέα αύξηση ΦΠΑ στις υπηρεσίες κάνει μεγάλο κακό στο ουσιαστικότερο (οικονομικό) θέμα ενός εκδότη, το ρυθμό των χρηματοροών. Για την Ενιαία Τιμή Βιβλίου σαν νέος στον χώρο προτιμώ να ακούω τους παλαιότερους — και οι περισσότεροι επιμένουν ότι είναι θετική και πρέπει να διατηρηθεί.

Κ.Α.: Ποια είναι η σχέση σας με τις νέες τεχνολογίες, το Web, τα Social Media, αλλά και το e-book;

Χρήστος Κασκαβέλης: Προσπαθούμε να ξεχωρίσουμε φτιάχνοντας μια ψηφιακή ταυτότητα και στρατηγική για κάθε συγγραφέα και βιβλίο. Απ’ όσο έχω δει, αυτό είναι μοναδικό όχι μόνο για ελληνικά αλλά και για ξένα δεδομένα. Διαφημίζουμε (κυρίως στο Facebook), κάθε βιβλίο μας έχει δική του Σελίδα, κάθε συγγραφέας μας δικό του blog και το τμήμα marketing τους υποστηρίζει και τους καθοδηγεί. Είναι ο ένας τομέας που προσπαθούμε να ξεχωρίσουμε. Στο θέμα του ebook: το θεωρώ θέμα του retail, δηλαδή του σταδίου της πώλησης, όχι της έκδοσης. Για την ώρα, μας ενδιαφέρει να ξεχωρίσουμε στο θέμα της προώθησης, που είναι ευθύνη του εκδότη και του συγγραφέα

Κ.Α.: Πώς επιλέγετε τους τίτλους που εκδίδετε; Άλλαξαν τα κριτήριά σας την τελευταία πενταετία;

Χρήστος Κασκαβέλης: Τους επιλέγουμε με βάση κυρίως την ποιότητα. Θέλουμε δηλαδή αρχικά να αρέσουν σε εμάς. Όμως δεν μπορούμε στις μέρες μας να κλείσουμε τα μάτια στην ανάγκη για εμπορικούς τίτλους.

Κ.Α.: Ποιους τίτλοι σας ξεχώρισαν ήδη από τη φετινή εκδοτική σας παραγωγή; Μιλήστε μας γι’ αυτούς.

Χρήστος Κασκαβέλης: Το «Δράκων», ένα επικό παραμύθι όπου το μεγαλύτερο τέρας είναι ο ίδιος ο άνθρωπος. Μία μοναδική ιστορία που μας ταξιδεύει στις ατελείωτες στέπες και στα πυκνά δάση κι όπου η μάχη του έρωτα με το καθήκον είναι ανελέητη. Το «Η Μαργαρίτα και τα ηλιοτρόπια», ένα αστυνομικό μυθιστόρημα με μία αθεράπευτα ρομαντική ηρωίδα που μπλέκει σε απίστευτες καταστάσεις. Το «Εξαπάτηση κι άλλες μικροσκοπικές ιστορίες», τρυφερές, σκοτεινές, ρεαλιστικές, κυνικές μικροσκοπικές ιστορίες που ξεγυμνώνουν με τον πιο απλό, σχεδόν παιδικό τρόπο την ανθρώπινη φύση. Το «Ανελάντα και Μάξιμος: Πράκτορες Μυστηρίου — Το μυστήριο του σοκολατένιου γλυκού». Μία παιδική σειρά με δύο αδέλφια που με το πείσμα τους και το μυαλό τους λύνουν διάφορα μυστήρια. Εδώ πρέπει να βρουν ποιος έφαγε το σοκολατένιο γλυκό που έφτιαξαν. Μία ιστορία με χρώμα και πολλή σοκολάτα. Τα «Άτακτα καρότα»: Το πιο τριχωτό ροκ συγκρότημα. Το «Λίγη ησυχία, παρακαλώ». Μία κεφάτη, διασκεδαστική, ροκ ιστορία με το ροκ μουσικό συγκρότημα του Μάρκου του λαγού που έχει έρθει για να ξεσηκώσει τους πάντες μέσα στο Κουκουναρόδασος σε ένα πάρτι που θα αφήσει εποχή. Και «Οι σταχτοπούτες του κόσμου», ο γύρος του κόσμου μέσα από αυτό το τόσο δημοφιλές παραμύθι. Από την Κίνα στην Ινδονησία κι από την Αφρική στη Ρωσία, γνωρίζουμε την αγαπημένη ηρωίδα των παιδιών. Ένα βιβλίο αφιερωμένο στην πολυπολιτισμικότητα.

Κ.Α.: Ποια βιβλία σας να περιμένουμε το χειμώνα;

Χρήστος Κασκαβέλης: (1) Μία αγγλική αστυνομική σειρά με πρώτο τίτλο «Ο Οδηγός του Καλού Κλέφτη στο Άμστερνταμ». Πρόκειται για μία αστυνομική σειρά διαφορετική, με ήρωα έναν συγγραφέα-επαγγελματία κλέφτη που μπλέκει σε απίστευτες περιπέτειες. Ο ήρωας είναι αντι-ήρωας, έχει το αγγλικό σαρκαστικό χιούμορ και τσαλακώνεται πολύ. Η σειρά έχει πουληθεί σε 13 χώρες με τεράστια επιτυχία. (2) Ένα γαλλικό αισθηματικό μυθιστόρημα, το «Je suis la», που έγινε best seller μέσα σε λίγους μήνες στη Γαλλία και πουλήθηκε σε δεκάδες χώρες. Πρόκειται για μία σύγχρονη ωραία κοιμωμένη που θα συγκινήσει κάθε γυναίκα. (3) «Οι μυστικοί πράκτορες του Ολύμπου» (1. «Το μήλο της Έριδας», 2. «Ο δούρειος ίππος», 3. «Στη σπηλιά του Κύκλωπα»). Μία πρωτότυπη σειρά για παιδιά, με ιστορίες από τη μυθολογία. Η πρωτοτυπία της έγκειται στο ότι μάρτυρας σε αυτά τα επεισόδια της μυθολογίας είναι ένα κοριτσάκι, η Λεία, που ζει στον Όλυμπο, μιας και είναι ένα ακόμη παιδί του Δία. Παρέα με τον φίλο της τον Λίθο —εικονογραφικά είναι μία πέτρα—, αναστατώνουν τον κόσμο με τις σκανταλιές τους.

Κ.Α.: Γιατί διαβάζουμε;

Χρήστος Κασκαβέλης: Στις μέρες μας, καθαρά για να ξεφύγουμε. Ένα σχετικά ανέξοδο ταξίδι που μας απομακρύνει από την καθημερινότητα που γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Βέβαια, όσο διαβάζουμε, τόσο περισσότερο εισχωρούμε μέσα σ’ αυτά από τα οποία προσπαθούμε να ξεφύγουμε.