Ένα δολοφονικό μπάτσελορ πάρτι
Κορίτσι, παρέα φίλων, αποκλεισμός σε σπίτι στο δάσος, δολοφονία. Οικείο αναγνωστικό περιβάλλον; Απολύτως και σε όλους, είμαι βέβαιη. Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει τις ιστορίες που το περιλαμβάνουν, είτε εξιστορούνται σε βιβλία είτε γίνονται ταινίες, τόσο ελκυστικές, τόσο εθιστικές; Γιατί, όσες φορές κι αν έχουμε συναντήσει το μοτίβο: παρέα φίλων - μυστήριο - φόνος, δεν ξεκολλάμε πριν από το τέλος της ιστορίας;
Όταν έπιασα στα χέρια μου το «Βαθιά στο Σκοτεινό Δάσος» της Ruth Ware, ήξερα ότι θα απολαύσω την ανάγνωσή του, κι έτσι έγινε. Αυτό που δεν ήξερα ήταν πόσο πολύ θα μου άρεσε αυτό το βιβλίο.
Η Νόρα, μία μοναχική συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων (ο τρόπος που συστήνεται, αυτοβιογραφικός βέβαια, σε κάνει να θέλεις κι εσύ να τη μιιμηθείς), προσκαλείται αναπάντεχα στο μπάτσελορ πάρτι —αλλά όχι στον γάμο— μιας παλιάς φίλης από το σχολείο, με την οποία δεν έχουν ανταλλάξει ούτε λέξη τα τελευταία δέκα χρόνια. Το πάρτι θα γίνει σε ένα σπίτι — σε ένα σπίτι στο δάσος.
Αυτό που ορθωνόταν στο ξέφωτο του δάσους ήταν ένα απίθανο συνονθύλευμα από γυαλί και ατσάλι. Θα έλεγε κανείς ότι ένα παιδί που έπαιζε με μερικούς πολύ μινιμαλιστικούς κύβους είχε βαρεθεί και τους είχε πετάξει κάτω όπως-όπως. […] Μας οδήγησε μέσα από έναν ψηλοτάβανο διάδρομο σε ένα μακρύ, χαμηλοτάβανο δωμάτιο, με τον ένα τοίχο, που έβλεπε στο δάσος, φτιαγμένο ολόκληρο από γυαλί. Είχε κάτι το αλλόκοτα γυμνό, σαν να βρισκόμασταν σε μια σκηνή θεάτρου, παίζοντας τους ρόλους μας για ένα ακροατήριο που μας κοίταζε από το δάσος.
Στο παράξενο γυάλινο σπίτι, που όταν δύει ο ήλιος μοιάζει απροστάτευτο από το ίδιο το δάσος που μοιάζει να παρακολουθεί τους ενοίκους του, θα περάσουν ένα διήμερο: η Νόρα και η Κλερ, που τις ενώνει και τις χωρίζει ένα μεγάλο μυστικό, η κοινή τους φίλη Νίνα, η φίλη-σκιά και αντίγραφο της Κλερ, Φλο, η Μέλανι και ο Τομ.
Κάτι όμως δεν είναι σωστό εδώ, έτσι δεν είναι; Και, πρώτα-πρώτα, γιατί μετά από δέκα χρόνια σιωπής η Κλερ προσκάλεσε τη Νόρα στο μπάτσελορ πάρτι της και γιατί όχι και στον γάμο;
Μήπως επειδή παντρευόταν και ήθελε να ξαναζωντανέψει μια παλιά φιλία; […] Τη φανταζόμουν να κουνάει το κεφάλι, συμβουλεύοντάς με να κάνω υπομονή, να περιμένω. Τα μυστικά πάντα άρεσαν στην Κλερ. Η αγαπημένη της ασχολία ήταν να ανακαλύπτει κάτι για σένα κι έπειτα να αναφέρεται σε αυτό. Όχι να το διαδίδει — απλώς να πετάει υπονοούμενα σε μια κουβέντα, υπονοούμενα που μόνο εσύ κι εκείνη καταλαβαίνατε. Υπονοούμενα που σου έδειχναν ότι ήξερε.
Η Νόρα γνωρίζει από την πρώτη στιγμή που μπαίνει στο παράξενο σπίτι ότι δεν έπρεπε να είχε αποδεχτεί την πρόσκληση. Όσα ακολουθήσουν θα επαληθεύσουν αυτό της το προαίσθημα. Κι όταν ξυπνήσει σε ένα κρεβάτι νοσοκομείου, θα προσπαθήσει με τρόμο να θυμηθεί τι συνέβη — και γιατί. Και, πάνω από όλα να μάθει ποιος είναι ο νεκρός για τον οποίο ακούει να συνομιλούν οι αστυνομικοί που φρουρούν το δωμάτιό της. Και ποιος τον σκότωσε.
Ευκολοδιάβαστο και γρήγορο, το θρίλερ μυστηρίου «Βαθιά στο Σκοτεινό Δάσος» είναι το πρώτο βιβλίο της 39χρονης Βρετανίδας Ruth Ware. Page turner από τα λίγα (ακούγεται μπανάλ, αλλά είναι αληθινό: δεν θα σας αφήσει να κοιμηθείτε), δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ήδη αγοράστηκε από τη New Line Cinema για να μεταφερθεί στον κινηματογράφο. Έχει χαρακτηριστεί από τον Independent ως το πιο hot θρίλερ της χρονιάς και διακρίθηκε με το βραβείο Κριτικών Romantic Times για το Καλύτερο Μυθιστόρημα Αγωνίας. Είναι υπό έκδοση σε 35 χώρες. Καθόλου άσχημα για πρώτο βιβλίο. Η Ruth Ware μόλις εξέδωσε το δεύτερο crime novel της, με τίτλο «The Woman in Cabin 10». Έχουμε ήδη δύο λόγους για να τη ζηλεύουμε, δηλαδή. Και δύο σκοτεινά, βασανιστικά όμορφα μυθιστορήματα για να περάσουμε μερικές πολύ προσωπικές στιγμές μαζί τους.
Το «Βαθιά στο Σκοτεινό Δάσος» κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κλειδάριθμος (που, τίτλο τον τίτλο, φτιάχνουν μία πολύ ιδιαίτερη και ποιοτική σειρά Αστυνομικής Λογοτεχνίας), σε εξαιρετική μετάφραση της πολύπειρης Ρένας Χατχούτ.