Ανομολόγητα μυστικά
Ο Τζακ και η Γκρέις είναι το τέλειο ζευγάρι, που ζει μια άψογη ζωή σε ένα υπέροχο σπίτι. Εκείνος είναι ένας πολύ επιτυχημένος δικηγόρος που υπερασπίζεται γυναίκες-θύματα οικογενειακής βίας, κι εκείνη η απόλυτα αφοσιωμένη στην κοινή τους ζωή σύζυγός του. Γνωρίστηκαν και παντρεύτηκαν σχεδόν αμέσως, και ο Τζακ περιμένει με ανυπομονησία να έρθει να μείνει μαζί τους, στο σπίτι τους, η μικρή αδελφή της Γκρέις, που κλείνει σε λίγο καιρό τα δεκαοχτώ και αποφοιτά από το σχολείο για άτομα με νοητική υστέρηση στο οποίο είναι εσώκλειστη. Έχουν μάλιστα έτοιμο το κατακίτρινο δωμάτιο της Μίλι. Όλα ακούγονται καλά, ναι;
Κι όμως, από την πρώτη παράγραφο του βιβλίου, από την πρώτη αράδα, ξέρεις ότι κάτι είναι πολύ λάθος.
Είναι ορισμένα βιβλία που δεν σε αφήνουν να τα αφήσεις. Τα πιάνεις στα χέρια σου και δεν σηκώνεσαι αν δεν έχεις διαβάσει ώς και την τελευταία λέξη. Δεν είναι μόνο η κάθαρση που περιμένεις να διαβάσεις, το να δεις τη δικαιοσύνη να θριαμβεύει και το καλό να υπερισχύει του κακού. Είναι που θέλεις να μάθεις πού το πάει ο συγγραφέας, πώς στο καλό θα λύσει τους γρίφους και τα αινίγματα που έχει σπείρει μέσα στην αφήγησή του. Μαντεύεις τη συνέχεια της ιστορίας, χαίρεσαι όταν επαληθεύεσαι και εντυπωσιάζεσαι —κυρίως αυτό— όταν οι λύσεις στα αινίγματα είναι αναπάντεχες, και ωστόσο εντέλει απολύτως λογικές. Δεν μπορείς να αφήσεις το βιβλίο, με τον ίδιο τρόπο που δεν μπορείς να διακόψεις στη μέση το επεισόδιο μιας καλής τηλεοπτικής σειράς με αυτοτελή επεισόδια ή, πολύ συχνά, έναν κύκλο ολόκληρο. Ξέρετε, από εκείνες τις μέρες —ή κυρίως τις νύχτες— που απλώς ξενυχτάς.
Οι «Κλειστές Πόρτες» είναι ένα τέτοιο βιβλίο. Δεν θα σε αφήσει να το αφήσεις.
Και νά μία σειρά από ερωτηματικά που θα γεννηθούν μέσα σου, θες δεν θες: Γιατί ο Τζακ αγοράζει ένα σπίτι με μεγάλο υπόγειο; Γιατί δεν δείχνει στην Γκρέις το σπίτι τους, το σπίτι που σχεδίασαν μαζί, πριν από τον γάμο; Γιατί ταξιδεύει τόσο συχνά στην Ταϊλάνδη; Γιατί υπάρχουν κάγκελα στα παράθυρα του υπνοδωματίου; Γιατί ποτέ κανείς δεν βλέπει την Γκρέις μόνη; Κι όμως, οι Έιντζελ –αυτό είναι το επώνυμο του Τζακ— καλούν συχνά κόσμο στο σπίτι τους. Και όλοι, ΟΛΟΙ θαυμάζουν και φθονούν την τελειότητα του γάμου τους, την εμπνευσμένη μαγειρική της Γκρέις, το υπέροχο σπίτι τους.
Γραμμένη σε πρώτο πρόσωπο, η αφήγηση σε αφήνει να νιώσεις την αγωνία της Γκρέις. Περιγράφει το παρόν και το παρελθόν της σχέσης της με τον Τζακ, και της ζωής της, εναλλάξ. Πού βρίσκεται σήμερα, πώς ζει, πώς γνώρισε τον Τζακ, γιατί άφησε την καλή δουλειά της, γιατί τα εγκατέλειψε όλα για να είναι μαζί του. Πόσο αγαπά την αδελφή της, και πόσο τη φροντίζει. Νιώθει τον θαυμασμό αλλά και την απορία των φίλων τους —και την ανατριχίλα τους— όταν τους λέει ότι το ηλεκτρονικό της ταχυδρομείο είναι κοινό με του Τζακ, «Επειδή δεν χρειάζεται e-mail, έχει σταματήσει από τη δουλειά». Ωστόσο πρέπει να βρίσκει πειστικές απαντήσεις όταν τη ρωτούν γιατί δεν σηκώνει ποτέ το κινητό της. Και γιατί δεν βγαίνει ποτέ από το σπίτι χωρίς τον Τζακ.
Κι ας θυμηθούμε εδώ τι δουλειά κάνει ο άντρας της, ποιο είναι το αντικείμενό του…
Το «Πίσω από Κλειστές Πόρτες» είναι το πρώτο μυθιστόρημα της B. A. Paris, μιας Γαλλοϊρλανδής που διευθύνει με τον σύζυγό της μια σχολή ξένων γλωσσών και έχει πέντε κόρες. Κάτι πολύ έντονο και πολύ δυνατό δεν την άφησε, καθώς είναι φανερό, να επαναπαυθεί, και κάθισε να γράψει βιβλίο. Σήμερα, το ανατριχιαστικό αυτό μυθιστόρημα έχει μεταφραστεί σε 33 γλώσσες και έχει μπει για τα καλά στις λίστες ευπωλήτων των New York Times και του Amazon UK. Και όχι μόνο: έχει μπει και στις μακρές λίστες δύο κατηγοριών στη μεγαλύτερη παγκόσμια διαδικτυακή ψηφοφορία για τα καλύτερα βιβλία του 2016, αυτή των Goodreads: στην κατηγορία Mystery & Thriller (όπου φιγουράρει δίπλα στο «End of watch» του Στίβεν Κινγκ!) και στην κατηγορία Best Debut Goodreads Author. Όχι και λίγα για το βιβλίο μίας πρωτοεμφανιζόμενης συγγραφέως, ναι;
Ένα καλό βιβλίο, ό,τι πρέπει για τα σκοτεινά βράδια του φθινοπώρου και του χειμώνα (ή για ένα: αυτό που θα σας ξενυχτήσει) και μία εξαιρετικά φροντισμένη έκδοση από τις Εκδόσεις Bell. Καταβροχθίζεται με μανία.